5% uforbrændte piller er slet ikke acceptabelt, vi skal ned omkring 0%. Det kan selvfølgelig ikke undgåes et kompressorrens skubber en pille ned.
Trin 1 er at vurdere om herden er rimelig ren, at der er gennemgang i hullerne, og at den ligger rigtigt.
Det er din ilt % du i første omgang skal justere på, tallene jo højere tal, jo mere luft får forbrændingen.
Så skal tallet i autoberegneren og korrektioner være ens, og rimelig rigtige. Det faktiske forbrug skal nogenlunde være det styringen siger du bruger.
Når det er på plads, så anbefaler jeg at man retter blæsertal/røgsugertal, så ilt korrektioner er tæt på 100%, nogle skriver det i vægt, og så skal korrektioner være tæt på autoberegner tallet. Fidusen ved at man har rettet systemet er at styringen starter med de rigtige tal, man skal ikke vente på at iltstyringen retter dem, og dør lambdasonden på et ubelejligt tidspunkt, kan man slå iltstyringen fra, og fint køre videre indtil en ny når frem, det er selvfølgelig et krav at lambda sonden ikke bruges til at se om der er ild i fyret, altså at du har lysføler installeret.